Stress Behandeling

Allerlei aanpassingen en ingrijpende veranderingen in je leven kunnen stress veroorzaken. Ook kunnen verwachtingen van jezelf en van anderen bepalend zijn voor wat je doet. Als de stress lang aanhoudt, ontstaat chronische stress. Jouw aandacht is dan vaak niet in het hier en nu. Je hebt het gevoel dat je wordt geleefd. Het wordt lastiger om je eigen grenzen te bewaken. Sport of een hobby zorgen niet meer voor voldoende ontspanning. De verbinding met jezelf en jouw behoeftes raak je kwijt. Dit leidt tot spanning, lichamelijke en emotionele klachten. Je bent de balans kwijt tussen wie je bent, wat je wilt en kunt.

Stress reduceren

Hoe omgaan met stress en stress verminderen? Het is een proces waarbij het van belang is om inzicht te krijgen in jouw doen en laten en het ontstaan van de stress. Door te kijken naar diepere lagen in jezelf, kom je dichter bij jezelf. Hierdoor krijg je inzicht in jouw patronen en gedachtes. Opnieuw voelen wat je ├Ęcht zelf wilt, verantwoording nemen en keuzes durven maken die ervoor zorgen dat jouw balans herstelt. De balans in denken, voelen en handelen.

Mijn ondersteuning bestaat uit coaching, counseling, haptonomie en/of healing om weer vitaal en stressvrij te leven.



Signalen van stress

Herken je onderstaande signalen

  • Vermoeidheid
  • Spanning
  • Pijnklachten (druk op de borst, maag-, schouder-/nekklachten, hoofpijn)
  • Hartkloppingen
  • Slaapproblemen
  • Verandering in eetpatroon
  • Angst
  • Besluiteloosheid
  • Prikkelbaar, snel ge├»rriteerd
  • Vermijden sociale contacten
  • Moeite met concentreren
  • Piekeren
  • Moeite met helder denken

Stress aanpakken?

Vul dan onderstaand formulier in en ik zal contact met jou opnemen.